jag vet inte vart jag är men jag trivs rätt bra ändå

Gårdagskvällen var finfin! Kul att träffa lite nytt folk (ringde brudarna här hemma 70 gånger typ pga saknad).
Såhär var det:
Började starkt med att gå i skolan 07.00-14.00, klart hänger man på dörren in till skolan vid 06.55 och när läraren kommer frågar han varför vi står där? Dörren är låst. DET ÄR MITT I NATTEN. Konstigt..... Morgonpigg och taggad som man är gillar man läget hela dagen och tänker på ölen man senare ska dricka.
Väl framme där förfesten ska köra sitt race blir det att låna en dusch och fräscha upp min vackra kvinnokropp. Efter ett tag rullar det in folk och jag känner att jag har någelunda koll på vad det är för folk.
Vi dricker vin
vi dricker cider
vi shottar baileys
vi dricker öl
livet leker och alla är fulla.

Åker en sådan där rattstyrd grej på 4 hjul till en annan stad långt borta. 
Väl framme ställer vi oss i kön till krogen. Jag står sist av alla och alla kommer in, en efter en, tills alla är inne och det är min tur. När vakten säger-
Hur mår du egentligen?
Jag förklarar hur underbart bra jag mår och skelar nog lite för mycket eftersom jag tydligen inte fick komma in.

Jag har aldrig haft tanken att jag kanske inte kommer in? Jag var inte fullare än alla andra som nyss vandrat förbi vakterna framför mig. Jag vinglar inte mycket. Jag är snygg.
Äh, ställer mig direkt i kön in igen. Men ännu en gång blir jag avvisad av kärringen med orden "det är ingen idé. du kommer inte in. inte på hela kvällen. du kan lika gärna gå hem för du kommer inte komma in här!"

Jag ringer och snyftar lite i telefonen med Lebbsex-tjejen eftersom ingen av mina vänner inne på krogen var taggade nog att svara i en telefon. Lebben säger "tredje gången gillt!" och jag säger "OM jag inte kommer in nu slår jag ner kärringen". Som sagt, ställer mig i kön IGEN och inser att det är två manliga vakter nu! YES! Katjing! Score!
Och såklart jag kom in.
Jag älskar män.
Inne får jag kära mottaganden och massa "DU KAN JU INTE BARA FÖRSVINNA". Vi shakar rumpan ett tag. Skriker lite falskt med i texten. Köper en cider. Karlsson dricker vatten. Någon säger; röka! och jag säger; ja!

Hann bara in i rökrummet och sedan två steg ut igen då jag känner en hand på ryggen och kärringfan är där igen. "Du! Ut! Nu!". Fick tillochmed sällskap till dörren. Trevlig kvinna. Mycket.
Funderar på att nita henne men kommer fram till att det nog bara är bäst att gå. 

Ger henne den sista slatten av cidern och tänker; du verkar behöva något uppiggande, så varsegod.

Går ut. Är ännu en gång vilse i en stad jag inte hittar i men inser att detta var nog ödet när jag kollar upp längs gatan och hittar:

MCDONALDS

/Scb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0