det man inte kommer ihåg, har aldrig hänt

Förra året på Peace&Love vrickade jag foten och tappade bort mobilen första natten. Och så satt jag tydligen och skrek på en pizzeria, men det man inte kommer ihåg, har aldrig hänt. Det sistnämnda alltså. Eller ja, mobilen kommer jag ju inte heller ihåg när det hände eftersom jag vaknade på morgonen och inte kunde hitta den..

Det var ändå inte det där jag skulle berätta. Jo, första morgonen, efter första natten då allt detta hände, letar jag efter min mobil förgäves. Vänder upp och ner på tältet, ut med allt, in med allt, skaka sovsäcken, ja, allt ni kan tänka er. Allt detta är väldigt jobbigt eftersom jag har en fet uppsvullen fot  som jag inte kan gå på.

Tar en cig och tare chill några minuter. (Kom ihåg att jag var redigt bakis också.) Så jag hänger lite utanför tältet med polarna.

Går/hoppar/kryper över hela campingen till stället de upphittade grejjerna finns. Dom har inte heller sett min mobil. Går tillbaka till tältet då jag går förbi ett hus. Rött med vita  knutar, precis som det ska va i Sverige, där det sitter en stor lapp som det står "THE KOOKS HAR STÄLLT IN SIN SPELNING PGA SJUKDOM".

Jag bryter ihop. Mest eftersom The Kooks var en av de två spelningarna jag såg fram emot mest. Den andra var Håkan Hellström som jag då, några månader innan, redan hade sett spela en gång.

Så även om mitt Peace&Love inte började så lyckat var det ändå något rejält att minnas. Nice x1000. 

Så för att komma fram till de ord som egentligen skulle va de enda i detta inlägg:

The Kooks ska spela på Peace&Love i år med.
Nån som hänkar?!

/Scb

Kommentarer
Postat av: MODEINSPIRATION

Vad roligt, då får du kanske se dem detta året;)

2010-03-10 @ 20:54:15
URL: http://www.modeinspiration.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0