För tänk om du ska ut men snubblar på dina skosnören, tittar upp och blir stångad av en noshörning.

Eller tänk om du går ut på ett livligt hak och börjar se rosa grodor för nån har lagt piller i ditt martiniglas.

Ärligt talat polers.
Orden/talesätten "tänk om", "ångest" och "jag ångrar mig" borde inte få finnas. Inte ordet "borde" för  den delen heller.

För
1. DET ÄR BARA SKIT.
2. Onödigt att jag gjorde punkter då jag inte har nåt att skriva på den andra.
3. Aja, whatever.

Jag ska sluta tänka "tänk om". Jag ska sluta ha ångest, för gjort är gjort. Och för att inte tala om orden "jag ångrar mig", det är försent, bara att ta konsekvenserna. Göra något åt det istället. Tänk innan eller tänk inte alls.

Så. När jag sitter där i finkan, när jag inte tänkte "tänk om" utan bara gjorde, då ska jag inte ha ångest och jag ska aldrig säga "jag ångrar mig".
Lycka till.
Tack.
Ok.

/Scb (öl, någon?)


Kommentarer
Postat av: elsvenno

sure, i'll have one :)

2010-01-23 @ 14:53:03
Postat av: Scb

elsvenno: öl är gott

2010-01-23 @ 15:07:00
URL: http://minandrafamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0